要約
この論文では、ブラジルの先住民族言語の言語学習ゲームを構築する最初の試みと、それにまつわる課題について説明します。
ゲーミフィケーションの側面を備えたツールのデザインを紹介します。
次に、依存関係ツリーバンクと Tupian 言語の語彙データベースから言語の演習と質問を自動的に生成するプロセスについて説明します。
プロトタイプの限界について議論し、倫理的および実際的な実装上の懸念を強調します。
最後に、我々は、先住民族コミュニティと協力して、教育目的に向けた新しいデータ収集プロセスを確立する必要があると結論付けています。
要約(オリジナル)
In this paper we discuss a first attempt to build a language learning game for brazilian indigenous languages and the challenges around it. We present a design for the tool with gamification aspects. Then we describe a process to automatically generate language exercises and questions from a dependency treebank and a lexical database for Tupian languages. We discuss the limitations of our prototype highlighting ethical and practical implementation concerns. Finally, we conclude that new data gathering processes should be established in partnership with indigenous communities and oriented for educational purposes.
arxiv情報
著者 | Gustavo Polleti |
発行日 | 2024-03-21 16:11:44+00:00 |
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