要約
自然言語入力を使用してリグ付きモデル上でリアルタイム アニメーション制御と生成を行うための新しい方法を紹介します。
まず、大規模言語モデル (LLM) を Unity に埋め込んで、多様でリアルなアニメーションに解析できる構造化テキストを出力します。
次に、既存のアニメーション間の柔軟な状態遷移を可能にする LLM の可能性を説明します。
さまざまなリグモデルやモーションに関する定性的な結果を通じて、アプローチの堅牢性を示します。
要約(オリジナル)
We introduce a novel method for real-time animation control and generation on rigged models using natural language input. First, we embed a large language model (LLM) in Unity to output structured texts that can be parsed into diverse and realistic animations. Second, we illustrate LLM’s potential to enable flexible state transition between existing animations. We showcase the robustness of our approach through qualitative results on various rigged models and motions.
arxiv情報
著者 | Han Huang,Fernanda De La Torre,Cathy Mengying Fang,Andrzej Banburski-Fahey,Judith Amores,Jaron Lanier |
発行日 | 2024-02-15 18:56:41+00:00 |
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