要約
魅惑的で詩的な音楽は、人類文明の隅々に浸透しています。
音楽は人々にとってなじみのないものではありませんが、その本質に対する私たちの理解は依然として限られており、普遍的に受け入れられる科学的説明はまだありません。
これは主に、音楽が理性と感情の両方の産物とみなされており、定義が難しいためです。
本稿では、音楽の基本的要素に焦点を当て、テキストの統計的特徴と合わせて、自然言語としての音楽の観点から進化的ネットワークを構築します。
このアプローチを通じて、私たちはさまざまな時代にわたる音楽の構造の違いを理解し、音楽のより科学的な探求を可能にすることを目指しています。
構造主義の利点に頼ることで、私たちは科学と哲学の曖昧な境界に巻き込まれるのではなく、音楽の物理的要素間の関係と秩序に集中することができます。
私たちが提示する科学的枠組みは、音楽に関する過去の結論に準拠しているだけでなく、音楽を自然言語処理やナレッジ グラフに結び付ける橋としても機能します。
要約(オリジナル)
Music, enchanting and poetic, permeates every corner of human civilization. Although music is not unfamiliar to people, our understanding of its essence remains limited, and there is still no universally accepted scientific description. This is primarily due to music being regarded as a product of both reason and emotion, making it difficult to define. In this article, we focus on the fundamental elements of music and construct an evolutionary network from the perspective of music as a natural language, aligning with the statistical characteristics of texts. Through this approach, we aim to comprehend the structural differences in music across different periods, enabling a more scientific exploration of music. Relying on the advantages of structuralism, we can concentrate on the relationships and order between the physical elements of music, rather than getting entangled in the blurred boundaries of science and philosophy. The scientific framework we present not only conforms to past conclusions in music, but also serves as a bridge that connects music to natural language processing and knowledge graphs.
arxiv情報
著者 | Ping-Rui Tsai,Yen-Ting Chou,Nathan-Christopher Wang,Hui-Ling Chen,Hong-Yue Huang,Zih-Jia Luo,Tzay-Ming Hong |
発行日 | 2024-01-02 09:35:33+00:00 |
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