要約
最近、4D コンテンツの生成は目覚ましい進歩を遂げています。
ただし、既存の方法には、最適化に時間がかかる、モーション制御性が欠如している、詳細レベルが低いという問題があります。
このペーパーでは、4D ガウス スプラッティング表現に基づいて構築された効率的な 4D 生成フレームワークである DreamGaussian4D を紹介します。
私たちの重要な洞察は、ガウス スプラッティングにおける空間変換の明示的なモデリングにより、暗黙的な表現と比較して 4D 生成設定により適したものになるということです。
DreamGaussian4D は、最適化時間を数時間からわずか数分に短縮し、生成された 3D モーションの柔軟な制御を可能にし、3D エンジンで効率的にレンダリングできるアニメーション メッシュを生成します。
要約(オリジナル)
Remarkable progress has been made in 4D content generation recently. However, existing methods suffer from long optimization time, lack of motion controllability, and a low level of detail. In this paper, we introduce DreamGaussian4D, an efficient 4D generation framework that builds on 4D Gaussian Splatting representation. Our key insight is that the explicit modeling of spatial transformations in Gaussian Splatting makes it more suitable for the 4D generation setting compared with implicit representations. DreamGaussian4D reduces the optimization time from several hours to just a few minutes, allows flexible control of the generated 3D motion, and produces animated meshes that can be efficiently rendered in 3D engines.
arxiv情報
著者 | Jiawei Ren,Liang Pan,Jiaxiang Tang,Chi Zhang,Ang Cao,Gang Zeng,Ziwei Liu |
発行日 | 2023-12-28 17:16:44+00:00 |
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