要約
Minecraft ゲームに基づいてタスクを計画するための新しいベンチマークを提案します。
私たちのベンチマークには全体で 45 のタスクが含まれていますが、新しい Minecraft タスクの命題インスタンスと数値インスタンスの両方を自動的に作成するサポートも提供します。
私たちは、これらのタスクに関して数値計画および命題計画システムのベンチマークを実施しました。その結果、最先端のプランナーは、数千のオブジェクトを含むインスタンスへの拡張など、新しいベンチマークによって進められた課題の多くに現時点で対処できないことが実証されました。
これらの結果に基づいて、将来のプランナーが改善すべき領域を特定します。
私たちのフレームワークは https://github.com/IretonLiu/mine-pddl/ で入手できます。
要約(オリジナル)
We propose a new benchmark for planning tasks based on the Minecraft game. Our benchmark contains 45 tasks overall, but also provides support for creating both propositional and numeric instances of new Minecraft tasks automatically. We benchmark numeric and propositional planning systems on these tasks, with results demonstrating that state-of-the-art planners are currently incapable of dealing with many of the challenges advanced by our new benchmark, such as scaling to instances with thousands of objects. Based on these results, we identify areas of improvement for future planners. Our framework is made available at https://github.com/IretonLiu/mine-pddl/.
arxiv情報
著者 | William Hill,Ireton Liu,Anita De Mello Koch,Damion Harvey,George Konidaris,Steven James |
発行日 | 2023-12-20 10:04:39+00:00 |
arxivサイト | arxiv_id(pdf) |
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