Low-latency Space-time Supersampling for Real-time Rendering

要約

リアルタイム レンダリングの台頭と表示デバイスの進化に伴い、高解像度のコンテンツを高フレーム レートで提供する後処理方法に対する需要が高まっています。
既存の技術では、フレームのスーパーサンプリングと外挿がばらばらに処理されるため、品質と遅延の問題が発生することがよくあります。
この論文では、フレーム スーパーサンプリングと外挿の間で共有されるコンテキストとメカニズムを認識し、新しいフレームワークである時空間スーパーサンプリング (STSS) を紹介します。
これらを統合フレームワークに統合することで、STSS は遅延を低減し、全体的な品質を向上させることができます。
効率的なアーキテクチャを実装するために、エイリアシング ホールとワーピング ホールをリシェーディング領域として統合して扱い、その領域を補償するための 2 つの重要なコンポーネント、つまりランダム リシェーディング マスキング (RRM) と効率的なリシェーディング モジュール (ERM) を提案します。
広範な実験により、私たちのアプローチが最先端 (SOTA) 手法と比較して優れた視覚的忠実度を達成できることが実証されています。
特に、このパフォーマンスはわずか 4 ミリ秒以内に達成され、17 ミリ秒を必要とする従来の 2 ステージ パイプラインと比較して時間を最大 75% 節約します。

要約(オリジナル)

With the rise of real-time rendering and the evolution of display devices, there is a growing demand for post-processing methods that offer high-resolution content in a high frame rate. Existing techniques often suffer from quality and latency issues due to the disjointed treatment of frame supersampling and extrapolation. In this paper, we recognize the shared context and mechanisms between frame supersampling and extrapolation, and present a novel framework, Space-time Supersampling (STSS). By integrating them into a unified framework, STSS can improve the overall quality with lower latency. To implement an efficient architecture, we treat the aliasing and warping holes unified as reshading regions and put forth two key components to compensate the regions, namely Random Reshading Masking (RRM) and Efficient Reshading Module (ERM). Extensive experiments demonstrate that our approach achieves superior visual fidelity compared to state-of-the-art (SOTA) methods. Notably, the performance is achieved within only 4ms, saving up to 75\% of time against the conventional two-stage pipeline that necessitates 17ms.

arxiv情報

著者 Ruian He,Shili Zhou,Yuqi Sun,Ri Cheng,Weimin Tan,Bo Yan
発行日 2023-12-18 02:37:30+00:00
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