要約
CAD 設計プロセスには、アセンブリを作成する際の繰り返しの手順が多数含まれます。
この問題は、製品ラインやデザイン ファミリ全体をエンジニアリングする場合、ファスナーや製品に不可欠なベース パーツなど、すべてのバリエーションに共通するパーツを挿入するなどの手順が何度も繰り返されるため、さらに悪化します。
そのため、デザインの作成に時間がかかり、結果としてコストがかかります。
多くの CAD ソフトウェア パッケージには API が備わっていますが、アセンブリの作成を自動化するためのユースケース固有のプラグインを作成する労力の方が、通常は利点を上回ります。
私たちは、この問題に対処する CAD ソフトウェア パッケージ「Fusion 360」用のプラグインを開発しました。
このプラグインは、Fusion 360 にいくつかのグラフィカル インターフェイスを追加します。これにより、パーツにタイプの注釈を付けたり、サブタイプ階層を管理したり、ポーズを設定するアセンブリのアセンブリ プログラムを合成するよう要求したりできます。
このプラグインはユースケースに依存せず、任意の開いた運動連鎖構造を生成できます。
私たちは、CAD ソフトウェアを使用して作業するエンジニアが、設計された部品を再利用可能にし、さまざまな設計代替案や製品ライン全体の生成を自動化できるようになると考えています。
要約(オリジナル)
The CAD design process includes a number of repetitive steps when creating assemblies. This issue is compounded when engineering whole product lines or design families, as steps like inserting parts common to all variations, such as fasteners and product-integral base parts, get repeated numerous times. This makes creating designs time-, and as a result, cost-intensive. While many CAD software packages have APIs, the effort of creating use-case specific plugins to automate creation of assemblies usually outweighs the benefit. We developed a plugin for the CAD software package ‘Fusion 360’ which tackles this issue. The plugin adds several graphical interfaces to Fusion 360 that allow parts to be annotated with types, subtype hierarchies to be managed, and requests to synthesize assembly programs for assemblies to be posed. The plugin is use-case agnostic and is able to generate arbitrary open kinematic chain structures. We envision engineers working with CAD software being able to make designed parts reusable and automate the generation of different design alternatives as well as whole product lines.
arxiv情報
著者 | Constantin Chaumet,Jakob Rehof |
発行日 | 2023-11-30 12:07:27+00:00 |
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