Continuous football player tracking from discrete broadcast data

要約

多くのプロサッカーチームはビデオフィードの品質がコンピュータービジョン技術を使用するには十分ではないため、選手追跡データは依然として手の届かないところにあります。
このギャップを埋めるために、放送映像から作成された離散データから連続的なフルピッチ追跡データを推定できる方法を紹介します。
このようなデータは、セミプロレベルまで広く入手可能なイベントデータと同様のコストで、クラブやプレーヤーによって収集される可能性があります。
私たちはオープンソースのトラッキング データを使用してメソッドをテストし、そのような離散データを含む 200 以上のゲームの大規模なセットに適用できるバージョンを含めています。

要約(オリジナル)

Player tracking data remains out of reach for many professional football teams as their video feeds are not sufficiently high quality for computer vision technologies to be used. To help bridge this gap, we present a method that can estimate continuous full-pitch tracking data from discrete data made from broadcast footage. Such data could be collected by clubs or players at a similar cost to event data, which is widely available down to semi-professional level. We test our method using open-source tracking data, and include a version that can be applied to a large set of over 200 games with such discrete data.

arxiv情報

著者 Matthew J. Penn,Christl A. Donnelly,Samir Bhatt
発行日 2023-11-24 18:16:28+00:00
arxivサイト arxiv_id(pdf)

提供元, 利用サービス

arxiv.jp, Google

カテゴリー: cs.CV, cs.MA パーマリンク