Othello is Solved

要約

オセロ ゲームは、世界で最も複雑で人気のあるゲームの 1 つですが、まだ計算的に解決されていません。
オセロには、およそ 10 オクトデシリオン (10 の 58 乗) 通りの棋譜と、10 オクティリオン (10 の 28 乗) 通りの局面があります。
オセロを解き、どちらのプレイヤーもミスをせずにゲームの結果を決定するという課題は、コンピュータ サイエンスにおける長い間大きな課題でした。
この論文は、オセロが解決されたという重要なマイルストーンを発表します。
両プレーヤーの完璧なプレーが引き分けにつながることは計算上証明されています。
強力なオセロ ソフトウェアは、ヒューリスティックに設計された検索技術を使用して長い間構築されてきました。
ゲームを解決すると、ソフトウェアがゲームを完璧にプレイできるようにするソリューションが提供されます。

要約(オリジナル)

The game of Othello is one of the world’s most complex and popular games that has yet to be computationally solved. Othello has roughly ten octodecillion (10 to the 58th power) possible game records and ten octillion (10 to the 28th power) possible game positions. The challenge of solving Othello, determining the outcome of a game with no mistake made by either player, has long been a grand challenge in computer science. This paper announces a significant milestone: Othello is now solved. It is computationally proved that perfect play by both players lead to a draw. Strong Othello software has long been built using heuristically designed search techniques. Solving a game provides a solution that enables the software to play the game perfectly.

arxiv情報

著者 Hiroki Takizawa
発行日 2023-11-15 17:27:54+00:00
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