要約
インタラクションの素材および媒体としての AI の倫理は、音楽および芸術の実践の文脈内では依然として濁ったままです。
この分野の学際性により、懸念と配慮の問題が明らかになりつつあり、音楽アプリケーションにおける「残留物を含んだ」AI ツールの継承を問題化し、批判するには、評価のための学際的な方法論が必要です。
この濁った状況を打破するために、この論文では、作成者であるホリー・ハーンドンに似せた生の音声を生成するディープ ニューラル ネットワークである Holly+ の例を批判的に検証します。
理論的な懸念と、思弁的なフェミニズムとケア倫理からの考察をもとに、私たちは Holly+ 内およびその周囲で揺れ動く構造、枠組み、仮定を注意深く扱います。
私たちはいくつかの考察に貢献し、批判的なフェミニストの調査から導き出された、思弁的なフェミニズムとケアを音楽 AI エージェントとシステム設計に統合するための将来の方向性を熟考します。
要約(オリジナル)
The ethics of AI as both material and medium for interaction remains in murky waters within the context of musical and artistic practice. The interdisciplinarity of the field is revealing matters of concern and care, which necessitate interdisciplinary methodologies for evaluation to trouble and critique the inheritance of ‘residue-laden’ AI-tools in musical applications. Seeking to unsettle these murky waters, this paper critically examines the example of Holly+, a deep neural network that generates raw audio in the likeness of its creator Holly Herndon. Drawing from theoretical concerns and considerations from speculative feminism and care ethics, we care-fully trouble the structures, frameworks and assumptions that oscillate within and around Holly+. We contribute with several considerations and contemplate future directions for integrating speculative feminism and care into musical-AI agent and system design, derived from our critical feminist examination.
arxiv情報
著者 | Kelsey Cotton,Kıvanç Tatar |
発行日 | 2023-11-14 12:35:17+00:00 |
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