要約
我々は、一方でピクセルレベルの忠実性と他方でリアリズムを同時に一般化する、画像の歪み尺度であるワッサーシュタイン歪みを導入します。
さまざまなパラメーターを選択した場合、ワッサーシュタイン歪みがどのように数学的に純粋な忠実性制約または純粋なリアリズム制約に減少するかを示します。
Wasserstein 歪みの下で近接した画像のペアは、その有用性を示しています。
特に、画像の 1 つの位置で基準テクスチャに忠実なランダム テクスチャを生成し、この点から離れるとテクスチャの独立した実現にスムーズに移行します。
ワッサーシュタイン歪みと人間の視覚系のモデルとの関係が注目されています。
要約(オリジナル)
We introduce a distortion measure for images, Wasserstein distortion, that simultaneously generalizes pixel-level fidelity on the one hand and realism on the other. We show how Wasserstein distortion reduces mathematically to a pure fidelity constraint or a pure realism constraint under different parameter choices. Pairs of images that are close under Wasserstein distortion illustrate its utility. In particular, we generate random textures that have high fidelity to a reference texture in one location of the image and smoothly transition to an independent realization of the texture as one moves away from this point. Connections between Wasserstein distortion and models of the human visual system are noted.
arxiv情報
著者 | Yang Qiu,Aaron B. Wagner,Johannes Ballé,Lucas Theis |
発行日 | 2023-10-05 16:03:25+00:00 |
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