要約
ロールプレイング ゲームでは、ゲーム マスター (GM) がゲームを担当するプレーヤーであり、プレーヤーが直面する課題を設計し、その行動の結果を説明する必要があります。
この研究では、インタラクティブなストーリーテリングと自然言語処理の観点から GM をモデル化するためのいくつかの課題について説明します。
これらの課題に続いて、このような対話システムを評価するための 3 つのテスト カテゴリを提案し、それらを使用して、すぐに使える GM として ChatGPT、Bard、OpenAssistant をテストします。
要約(オリジナル)
In role-playing games a Game Master (GM) is the player in charge of the game, who must design the challenges the players face and narrate the outcomes of their actions. In this work we discuss some challenges to model GMs from an Interactive Storytelling and Natural Language Processing perspective. Following those challenges we propose three test categories to evaluate such dialogue systems, and we use them to test ChatGPT, Bard and OpenAssistant as out-of-the-box GMs.
arxiv情報
著者 | Santiago Góngora,Luis Chiruzzo,Gonzalo Méndez,Pablo Gervás |
発行日 | 2023-09-24 17:19:36+00:00 |
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