Dynamic Pricing of Applications in Cloud Marketplaces using Game Theory

要約

サービスの提供における新たな懸念としてのクラウド マーケットプレイスの競争の性質により、企業にとって価格ポリシーが重要な課題となっています。
そのため、価格戦略は最近多くの研究者を魅了しています。
ゲーム理論はこのような競合にうまく対処できるため、現在の研究ではプロバイダー間の正規形式のゲームを設計することでこの懸念に対処しています。
プロバイダーが競争に基づいた価格設定ポリシーを改善するために登録する委員会が検討されています。
ゲーム理論の機能は、動的価格設定ポリシーの設計に適用されます。
委員会の使用により、ゲームは完全な情報ゲームになり、各プレーヤーは他のすべての利得関数を認識します。
プレーヤーは利益を最大化するために価格設定ポリシーを強化します。
この論文の貢献は、ゲームの形式でクラウド マーケットプレイスの定量的モデリングを行い、新しい動的価格設定戦略を提供することです。
モデルは、ゲームのナッシュ均衡の存在と独自性を証明することによって検証されます。

要約(オリジナル)

The competitive nature of Cloud marketplaces as new concerns in delivery of services makes the pricing policies a crucial task for firms. so that, pricing strategies has recently attracted many researchers. Since game theory can handle such competing well this concern is addressed by designing a normal form game between providers in current research. A committee is considered in which providers register for improving their competition based pricing policies. The functionality of game theory is applied to design dynamic pricing policies. The usage of the committee makes the game a complete information one, in which each player is aware of every others payoff functions. The players enhance their pricing policies to maximize their profits. The contribution of this paper is the quantitative modeling of Cloud marketplaces in form of a game to provide novel dynamic pricing strategies; the model is validated by proving the existence and the uniqueness of Nash equilibrium of the game.

arxiv情報

著者 Safiye Ghasemi,Mohammad Reza Meybodi,Mehdi Dehghan Takht-Fooladi,Amir Masoud Rahmani
発行日 2023-09-20 13:41:45+00:00
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