Towards a Holodeck-style Simulation Game

要約

Infinitia は、プレイ時に生成画像と言語モデルを使用して、架空のホロデッキで設定が作成される方法と同様の方法で、プレイヤーからの短い説明に基づいて設定と NPC のあらゆる側面を再形成するシミュレーション ゲーム システムです。
Generative Agents の論文のアイデアを基にして、私たちのシステムは、無限に生成されるファンタジーの世界、NPC の行動の制御性、ユーモラスな対話、コストと時間の効率、プレイヤー間のコラボレーション、ゲーム内イベント間の非決定性の要素などのゲームプレイ要素を導入しています。

Infinitia はサーバークライアント アーキテクチャを備えた Unity エンジンに実装されており、将来的にコミュニティ開発者によるエキサイティングな機能の追加が容易になります。
さらに、マルチプレイヤー フレームワークを使用して、人間がシミュレーション内に存在して対話できるようにします。
このシミュレーションは、間もなく https://infinitia.ai/ でオープンアルファ版として公開される予定であり、コミュニティと協力して構築できることを楽しみにしています。

要約(オリジナル)

We introduce Infinitia, a simulation game system that uses generative image and language models at play time to reshape all aspects of the setting and NPCs based on a short description from the player, in a way similar to how settings are created on the fictional Holodeck. Building off the ideas of the Generative Agents paper, our system introduces gameplay elements, such as infinite generated fantasy worlds, controllability of NPC behavior, humorous dialogue, cost & time efficiency, collaboration between players and elements of non-determinism among in-game events. Infinitia is implemented in the Unity engine with a server-client architecture, facilitating the addition of exciting features by community developers in the future. Furthermore, it uses a multiplayer framework to allow humans to be present and interact in the simulation. The simulation will be available in open-alpha shortly at https://infinitia.ai/ and we are looking forward to building upon it with the community.

arxiv情報

著者 Ahad Shams,Douglas Summers-Stay,Arpan Tripathi,Vsevolod Metelsky,Alexandros Titonis,Karan Malhotra
発行日 2023-09-12 10:03:25+00:00
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