Language as Reality: A Co-Creative Storytelling Game Experience in 1001 Nights using Generative AI

要約

この論文では、大規模な言語モデルによって駆動されるキャラクターと共同作成されたストーリーテリングを通じて、プレイヤーがゲーム内現実をリードできる AI ネイティブ ゲーム「1001 Nights」を紹介します。
この概念は、自分の世界の限界は言語の境界によって決まるというウィトゲンシュタインの考えにインスピレーションを得ています。
GPT-4 や Stable Diffusion などの高度な AI ツールを使用することで、ゲームの 2 回目の反復では、主人公の Shahrzad が自分の世界に言葉や物語を実現できるようになります。
プレイヤーは AI キングとの会話を特定のキーワードに誘導することができ、そのキーワードがゲーム内の戦闘装備になります。
インタラクティブな物語とテキストから画像への変換を組み合わせたこの作品は、二重の視点を通じてゲームの世界と現実の間の従来の境界に挑戦します。
私たちは、元の民間伝承と比較して自分の運命を変えようとするシャールザードと、AI と協力して物語を作り上げ、ゲーム世界を形作るプレイヤーに焦点を当てます。
私たちは、AI が生成したコンテンツで物語ゲームのジャンルを強化し、AI ネイティブのゲームプレイの可能性を掘り下げることを目的として、そのようなゲームを実装するための技術的要素とデザイン要素を調査します。

要約(オリジナル)

In this paper, we present ‘1001 Nights’, an AI-native game that allows players lead in-game reality through co-created storytelling with the character driven by large language model. The concept is inspired by Wittgenstein’s idea of the limits of one’s world being determined by the bounds of their language. Using advanced AI tools like GPT-4 and Stable Diffusion, the second iteration of the game enables the protagonist, Shahrzad, to realize words and stories in her world. The player can steer the conversation with the AI King towards specific keywords, which then become battle equipment in the game. This blend of interactive narrative and text-to-image transformation challenges the conventional border between the game world and reality through a dual perspective. We focus on Shahrzad, who seeks to alter her fate compared to the original folklore, and the player, who collaborates with AI to craft narratives and shape the game world. We explore the technical and design elements of implementing such a game with an objective to enhance the narrative game genre with AI-generated content and to delve into AI-native gameplay possibilities.

arxiv情報

著者 Yuqian Sun,Zhouyi Li,Ke Fang,Chang Hee Lee,Ali Asadipour
発行日 2023-08-24 16:42:23+00:00
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カテゴリー: cs.AI, cs.HC パーマリンク