Lode Encoder: AI-constrained co-creativity

要約

私たちは、古典的なプラットフォーム パズル ゲーム Lode Runner 用のゲーム化された混合イニシアチブ レベル作成システムである Lode Encoder を紹介します。
このシステムは、Lode Runner レベルのセットでトレーニングされたいくつかのオートエンコーダーを中心に構築されています。
ユーザーのデザインが入力されると、各オートエンコーダーは、トレーニングされたレベルにスタイルが近い、そのデザインのバージョンを生成します。
Lode Encoder インターフェイスを使用すると、ユーザーはオートエンコーダーによって提供される提案に基づいて「ペイント」することでレベルを構築および編集できます。
重要なのは、デザイナーが新たな可能性を探求できるようにするために、このシステムには従来の編集ツールが含まれていないことです。
システム設計とトレーニング手順、システム自体の進化とユーザーテストについて報告します。

要約(オリジナル)

We present Lode Encoder, a gamified mixed-initiative level creation system for the classic platform-puzzle game Lode Runner. The system is built around several autoencoders which are trained on sets of Lode Runner levels. When fed with the user’s design, each autoencoder produces a version of that design which is closer in style to the levels that it was trained on. The Lode Encoder interface allows the user to build and edit levels through ‘painting’ from the suggestions provided by the autoencoders. Crucially, in order to encourage designers to explore new possibilities, the system does not include more traditional editing tools. We report on the system design and training procedure, as well as on the evolution of the system itself and user tests.

arxiv情報

著者 Debosmita Bhaumik,Ahmed Khalifa,Julian Togelius
発行日 2023-08-02 17:56:29+00:00
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