MenuCraft: Interactive Menu System Design with Large Language Models

要約

メニュー システムの設計は、多くの設計オプションとさまざまな人的要因が関与する難しいタスクです。
たとえば、設計者が考慮する必要がある重要な要素の 1 つは、メニュー コマンドの意味論的および体系的な関係です。
ただし、利用可能なリソースが限られているため、これらの関係を把握するのは困難な場合があります。
ニューラル言語モデルの進歩により、大規模な言語モデルはメニュー システムの設計と改良に既存の膨大な知識を利用できるようになります。
本稿では、デザイナーと対話システムとの連携によるメニューデザインのAI支援デザイナー「MenuCraft」を提案する。
MenuCraft は、メニュー設計プロセスを簡素化し、設計オプションの簡単なカスタマイズを可能にする、対話型の言語ベースのメニュー設計ツールを提供します。
MenuCraft は、ゼロ/少数ショット学習を実行できるダイアログを介したさまざまなインタラクションをサポートします。

要約(オリジナル)

Menu system design is a challenging task involving many design options and various human factors. For example, one crucial factor that designers need to consider is the semantic and systematic relation of menu commands. However, capturing these relations can be challenging due to limited available resources. With the advancement of neural language models, large language models can utilize their vast pre-existing knowledge in designing and refining menu systems. In this paper, we propose MenuCraft, an AI-assisted designer for menu design that enables collaboration between the designer and a dialogue system to design menus. MenuCraft offers an interactive language-based menu design tool that simplifies the menu design process and enables easy customization of design options. MenuCraft supports a variety of interactions through dialog that allows performing zero/few-shot learning.

arxiv情報

著者 Amir Hossein Kargaran,Nafiseh Nikeghbal,Abbas Heydarnoori,Hinrich Schütze
発行日 2023-07-23 21:36:14+00:00
arxivサイト arxiv_id(pdf)

提供元, 利用サービス

arxiv.jp, Google

カテゴリー: cs.AI, cs.CL, cs.HC パーマリンク