要約
このペーパーでは、コンピュータ サイエンスの高等教育の学生が参加する宿題の一部としてクラウドソーシング技術を採用したことから得られた方法論と教訓について説明します。
文化遺産分野のクラウドソーシングをサポートするプラットフォームを利用して、学生たちは、選択した音楽トラックに関連するメタデータを強化するよう求められました。
キャンペーンの結果はさらに分析され、セマンティック Web テクノロジーを使用して学生によって活用されました。
合計 98 人の学生がキャンペーンに参加し、854 曲に関する 6,400 以上の注釈を投稿しました。
このプロセスは、音楽のタグ付けのための機械学習モデルに役立つ、オープンに利用可能なアノテーション付きデータセットの作成にもつながりました。
キャンペーンの結果とオンライン アンケートで収集されたコメントにより、クラウドソーシングをコンピューター サイエンスのカリキュラムに統合する利点と課題、そしてそれが学習プロセスへの生徒の関与をどのように高めることができるかについて、有益な洞察を得ることができます。
要約(オリジナル)
This paper describes the methodology followed and the lessons learned from employing crowdsourcing techniques as part of a homework assignment involving higher education students of computer science. Making use of a platform that supports crowdsourcing in the cultural heritage domain students were solicited to enrich the metadata associated with a selection of music tracks. The results of the campaign were further analyzed and exploited by students through the use of semantic web technologies. In total, 98 students participated in the campaign, contributing more than 6400 annotations concerning 854 tracks. The process also led to the creation of an openly available annotated dataset, which can be useful for machine learning models for music tagging. The campaign’s results and the comments gathered through an online survey enable us to draw some useful insights about the benefits and challenges of integrating crowdsourcing into computer science curricula and how this can enhance students’ engagement in the learning process.
arxiv情報
著者 | Vassilis Lyberatos,Spyridon Kantarelis,Eirini Kaldeli,Spyros Bekiaris,Panagiotis Tzortzis,Orfeas Menis – Mastromichalakis,Giorgos Stamou |
発行日 | 2023-07-12 08:27:36+00:00 |
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