要約
「アート」という用語は具体的な定義を無視していますが、この論文は、Midjourney のような生成 AI システムによって生成されたデジタル画像がどのようにして定期的にそのように呼ばれるようになったのかを検証することを目的としています。
AI によって生成された画像を芸術として分類することに関する議論は、現在いくぶん均質であり、より伝統的な芸術メディア制作様式に適用されるであろうより微妙な側面が欠けています。
この論文は、芸術の文脈における AI 生成画像に関する重要な哲学的考察を議論の表面に浮上させることを目的としています。
私たちは、既存の哲学的枠組みと言語理論を利用して、AI が生成した画像の一部は、その枠組み内での視覚的特性により、芸術として検討するための「既製品」として提示できることを示唆しています。
要約(オリジナル)
While the term `art’ defies any concrete definition, this paper aims to examine how digital images produced by generative AI systems, such as Midjourney, have come to be so regularly referred to as such. The discourse around the classification of AI-generated imagery as art is currently somewhat homogeneous, lacking the more nuanced aspects that would apply to more traditional modes of artistic media production. This paper aims to bring important philosophical considerations to the surface of the discussion around AI-generated imagery in the context of art. We employ existing philosophical frameworks and theories of language to suggest that some AI-generated imagery, by virtue of its visual properties within these frameworks, can be presented as `readymades’ for consideration as art.
arxiv情報
著者 | Amy Smith,Michael Cook |
発行日 | 2023-07-12 09:25:56+00:00 |
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