Efficient Ground Vehicle Path Following in Game AI

要約

この短い論文では、ゲーム AI に合わせて調整された地上車両用の効率的な経路追従ソリューションを紹介します。
私たちは、確立された手法を適応させて、効率的なベンチマーク パス フォロワのために簡単に調整できるパラメータを使用したシンプルなソリューションを設計することに重点を置いています。
私たちのソリューションは、二次ベジェ曲線を使用して経路の曲率を推定する目標速度の計算に特に注意を払っています。
提案されたパス フォロワのパフォーマンスは、一人称シューティング ゲームのさまざまなテスト シナリオを通じて評価され、さまざまな種類のパスや車両を処理する際の有効性と堅牢性が実証されています。
既存のパスフォローイング ソリューションと比較して、スタック イベントの総数を 70% 削減することができました。

要約(オリジナル)

This short paper presents an efficient path following solution for ground vehicles tailored to game AI. Our focus is on adapting established techniques to design simple solutions with parameters that are easily tunable for an efficient benchmark path follower. Our solution pays particular attention to computing a target speed which uses quadratic Bezier curves to estimate the path curvature. The performance of the proposed path follower is evaluated through a variety of test scenarios in a first-person shooter game, demonstrating its effectiveness and robustness in handling different types of paths and vehicles. We achieved a 70% decrease in the total number of stuck events compared to an existing path following solution.

arxiv情報

著者 Rodrigue de Schaetzen,Alessandro Sestini
発行日 2023-07-07 04:20:07+00:00
arxivサイト arxiv_id(pdf)

提供元, 利用サービス

arxiv.jp, Google

カテゴリー: cs.AI パーマリンク