Biography-based Robot Games for Older Adults

要約

高齢化における問題の 1 つは、高齢者の認知スキルをどのように刺激するかということです。
この問題に対処する 1 つの方法は、人型ロボットを通じて提供される本格的なゲームを使用して、記憶力、注意力、処理能力、計画活動を訓練するための演習を実行する魅力的な方法を提供することです。
私たちは、人型ロボットがさまざまなモダリティを使用して、高齢者の生活の中で起こった事実や出来事に関連する個人的な記憶を使用して、特定の個人の経験に合わせてゲームを提案するアプローチを提案します。
このパーソナライゼーションにより、ユーザーの関心と関与が高まり、認知トレーニングのドロップアウトが減少する可能性があります。

要約(オリジナル)

One issue in aging is how to stimulate the cognitive skills of older adults. One way to address it is the use of serious games delivered through humanoid robots, to provide engaging ways to perform exercises to train memory, attention, processing, and planning activities. We present an approach in which a humanoid robot, by using various modalities, propose the games in a way personalised to specific individuals’ experiences using their personal memories associated with facts and events that occurred in older adults’ life. This personalization can increase their interest and engagement, and thus potentially reduce the cognitive training drop-out.

arxiv情報

著者 Benedetta Catricalà,Miriam Ledda,Marco Manca,Fabio Paternò,Carmen Santoro,Eleonora Zedda
発行日 2023-05-31 13:37:48+00:00
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