要約
このペーパーは、研究とアルゴリズム開発をサポートする目的で設計された小規模な収集可能なカード ゲーム (CCG) である Legends of Code and Magic (LOCM) に基づく 5 年間にわたる AI コンテストを終了します。
このゲームは、CodinGame プラットフォームのコミュニティ コンテスト、IEEE 進化計算会議および IEEE ゲーム会議でのストラテジー カード ゲーム AI コンペティションなど、多くのイベントで使用されました。
LOCM は、ゲーム ツリー検索アルゴリズム、ニューラル ネットワーク、評価関数、CCG デッキ構築などの分野に関連する多数の出版物で使用されています。
ゲームのルール、組織されたコンテストの歴史、参加者とそのアプローチのリスト、さらに研究コミュニティ向けの AI コンテストを組織するための一般的なアドバイスを紹介します。
COG 2022 エディションが最後のエディションになると発表されましたが、ゲームは引き続き利用可能であり、オンライン リーダーボード アリーナを使用してプレイできます。
要約(オリジナル)
This paper concludes five years of AI competitions based on Legends of Code and Magic (LOCM), a small Collectible Card Game (CCG), designed with the goal of supporting research and algorithm development. The game was used in a number of events, including Community Contests on the CodinGame platform, and Strategy Card Game AI Competition at the IEEE Congress on Evolutionary Computation and IEEE Conference on Games. LOCM has been used in a number of publications related to areas such as game tree search algorithms, neural networks, evaluation functions, and CCG deckbuilding. We present the rules of the game, the history of organized competitions, and a listing of the participant and their approaches, as well as some general advice on organizing AI competitions for the research community. Although the COG 2022 edition was announced to be the last one, the game remains available and can be played using an online leaderboard arena.
arxiv情報
著者 | Jakub Kowalski,Radosław Miernik |
発行日 | 2023-05-19 16:49:36+00:00 |
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