要約
ビデオゲームは、人間とコンピュータの相互作用の最も豊かで最も人気のある形態の一つであり、それゆえ、その役割は、大規模な人間の行動と影響を理解するために重要である。人工知能(AI)ツールがゲーム業界で徐々に採用されるにつれて、一連の倫理的な懸念が生じる。しかし、このような懸念は、これまでビデオゲームの文脈で広く議論されることはありませんでした。本研究では、ゲームに適用されるAIの倫理に関する包括的なレビューがないことから、この分野の現状を調査し、感情ループの全体的な観点から、これらのシステムに関する倫理的考察を行うことを目的とする。このループの構成要素を通じて、ビデオゲーム開発においてAIが直面する倫理的課題を研究する。エリシテーションは人工的に誘発された感情の倫理的境界を強調し、センシングはプライバシーと安全なゲーム空間のトレードオフを示し、ゲーム内適応で利用される検出は透明性と所有権に課題を提起するものである。この論文は、今日のゲームと未来の仮想空間のために、開かれた対話と行動を呼びかけるものである。適切なフレームワークを設定することで、ユーザーを保護し、開発者を顧客にとってより安全でより良い体験へと導くことを目的としています。
要約(オリジナル)
Video games are one of the richest and most popular forms of human-computer interaction and, hence, their role is critical for our understanding of human behaviour and affect at a large scale. As artificial intelligence (AI) tools are gradually adopted by the game industry a series of ethical concerns arise. Such concerns, however, have so far not been extensively discussed in a video game context. Motivated by the lack of a comprehensive review of the ethics of AI as applied to games, we survey the current state of the art in this area and discuss ethical considerations of these systems from the holistic perspective of the affective loop. Through the components of this loop, we study the ethical challenges that AI faces in video game development. Elicitation highlights the ethical boundaries of artificially induced emotions; sensing showcases the trade-off between privacy and safe gaming spaces; and detection, as utilised during in-game adaptation, poses challenges to transparency and ownership. This paper calls for an open dialogue and action for the games of today and the virtual spaces of the future. By setting an appropriate framework we aim to protect users and to guide developers towards safer and better experiences for their customers.
arxiv情報
著者 | David Melhart,Julian Togelius,Benedikte Mikkelsen,Christoffer Holmgård,Georgios N. Yannakakis |
発行日 | 2023-05-12 11:41:05+00:00 |
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