要約
タイトル:ゲームベースのプラットフォームを用いた人工知能研究
要約:
– ゲームは、リアルなシナリオに広く存在する特徴のために、人工知能研究の完璧なテストベッドとなっている。
– 学習や最適化、動的かつ不確実な環境における意思決定、ゲーム理論、計画やスケジュールの決定、デザイン、教育など、ゲームと現実的な問題に共通する研究領域がある。
– 人工知能の研究に使われる数多くのオープンソースのゲームやゲームベースの環境が開発されている。
– 個人プレイやマルチプレイ、協力的または敵対的なゲームに加えて、近年ではクリエイティブなデザインのためのプラットフォームの実装にも関心が高まっている。
– これらのプラットフォームは、人工知能のアイデアや技術を探索し比較するための理想的なベンチマークを提供する。
– 本論文は、ゲームベースのプラットフォームを用いた人工知能研究をレビューし、そのプラットフォームの進化によって引き起こされた研究の傾向を論じ、展望を述べるものである。
要約(オリジナル)
Games have been the perfect test-beds for artificial intelligence research for the characteristics that widely exist in real-world scenarios. Learning and optimisation, decision making in dynamic and uncertain environments, game theory, planning and scheduling, design and education are common research areas shared between games and real-world problems. Numerous open-sourced games or game-based environments have been implemented for studying artificial intelligence. In addition to single- or multi-player, collaborative or adversarial games, there has also been growing interest in implementing platforms for creative design in recent years. Those platforms provide ideal benchmarks for exploring and comparing artificial intelligence ideas and techniques. This paper reviews the game-based platforms for artificial intelligence research, discusses the research trend induced by the evolution of those platforms, and gives an outlook.
arxiv情報
著者 | Chengpeng Hu,Yunlong Zhao,Ziqi Wang,Haocheng Du,Jialin Liu |
発行日 | 2023-04-26 03:42:31+00:00 |
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arxiv.jp, OpenAI