要約
タイトル: シングルエグザンプルからのパッチベースの3D自然シーン生成
要約:
– 一般的な自然シーンのための3D生成モデルをターゲットとする
– 多くのトレーニングデータが必要であり、シーンの特性が異なるため、既存の設定は扱いにくい
– 一つの例を与えられた場合、パッチレベルで3Dシーンを合成することを提唱する
– 2Dパッチベースのフレームワークを3D生成に持ち上げることから生じる独自の課題に対処するための重要なアルゴリズム的設計に重点を置いている
– これらの設計選択肢は、集合的には、高品質な一般的な自然シーンを大量に生成できる強力で効率的なモデルに貢献し、多様な模範的シーンで実証されている。
要約(オリジナル)
We target a 3D generative model for general natural scenes that are typically unique and intricate. Lacking the necessary volumes of training data, along with the difficulties of having ad hoc designs in presence of varying scene characteristics, renders existing setups intractable. Inspired by classical patch-based image models, we advocate for synthesizing 3D scenes at the patch level, given a single example. At the core of this work lies important algorithmic designs w.r.t the scene representation and generative patch nearest-neighbor module, that address unique challenges arising from lifting classical 2D patch-based framework to 3D generation. These design choices, on a collective level, contribute to a robust, effective, and efficient model that can generate high-quality general natural scenes with both realistic geometric structure and visual appearance, in large quantities and varieties, as demonstrated upon a variety of exemplar scenes.
arxiv情報
著者 | Weiyu Li,Xuelin Chen,Jue Wang,Baoquan Chen |
発行日 | 2023-04-25 09:19:11+00:00 |
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提供元, 利用サービス
arxiv.jp, OpenAI