要約
タイトル:Deep Dynamic Cloud Lighting(深層動的雲ライティング)
要約:
-空の照明はレンダリングにおいて重要な役割を果たすため、クリアな空からのライティングのシミュレーションに関する多くの研究が行われてきた。
-しかし、現実には、雲が空の外観を大きく変え、その結果、物語りに影響を与えることがある。
-最近の研究では、雲を含む空のモデルの開発が進んでいるが、それらはすべて、雲の移動を無視している。
-動画やインタラクティブな環境では、短時間に雲が大きく移動することが予想される。
-本研究では、これに対する解決策を提案し、初めて全天動的雲合成を可能にした。
-多時間スケールの空外観モデルを提案し、異なる時間スケールで空照明を予測することで、以前の静止した雲空照明アプローチを動的にすることができる。
要約(オリジナル)
Sky illumination is a core source of lighting in rendering, and a substantial amount of work has been developed to simulate lighting from clear skies. However, in reality, clouds substantially alter the appearance of the sky and subsequently change the scene’s illumination. While there have been recent advances in developing sky models which include clouds, these all neglect cloud movement which is a crucial component of cloudy sky appearance. In any sort of video or interactive environment, it can be expected that clouds will move, sometimes quite substantially in a short period of time. Our work proposes a solution to this which enables whole-sky dynamic cloud synthesis for the first time. We achieve this by proposing a multi-timescale sky appearance model which learns to predict the sky illumination over various timescales, and can be used to add dynamism to previous static, cloudy sky lighting approaches.
arxiv情報
著者 | Pinar Satilmis,Thomas Bashford-Rogers |
発行日 | 2023-04-18 22:02:54+00:00 |
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提供元, 利用サービス
arxiv.jp, OpenAI