Can Large Language Models Play Text Games Well? Current State-of-the-Art and Open Questions

要約

タイトル:大型言語モデルはテキストゲームをうまくプレイできるのか?現状と改善すべき問題点

要約:
– ChatGPTやGPT-4などの大型言語モデル(LLM)は、人間とコミュニケーションをする驚くべき能力を示している。
– この技術レポートでは、彼らのテキストゲームをプレイする能力について検討する。
– 実験の結果、ChatGPTは既存システムと比較して競争力があり、しかし知能水準はまだ低いことが判明した。
– ChatGPTはゲームをプレイしたり、ゲームのマニュアルを読んだりして世界モデルを構築することができず、既に持っている世界知識を活用することができない。また、ゲームが進行するにつれて、各ステップの目標を推論することができない。
– これらの結果は、人工知能、機械学習、自然言語処理の交差点における新しい研究課題を開拓する。

要約(オリジナル)

Large language models (LLMs) such as ChatGPT and GPT-4 have recently demonstrated their remarkable abilities of communicating with human users. In this technical report, we take an initiative to investigate their capacities of playing text games, in which a player has to understand the environment and respond to situations by having dialogues with the game world. Our experiments show that ChatGPT performs competitively compared to all the existing systems but still exhibits a low level of intelligence. Precisely, ChatGPT can not construct the world model by playing the game or even reading the game manual; it may fail to leverage the world knowledge that it already has; it cannot infer the goal of each step as the game progresses. Our results open up new research questions at the intersection of artificial intelligence, machine learning, and natural language processing.

arxiv情報

著者 Chen Feng Tsai,Xiaochen Zhou,Sierra S. Liu,Jing Li,Mo Yu,Hongyuan Mei
発行日 2023-04-06 05:01:28+00:00
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