Avatarm: an Avatar With Manipulation Capabilities for the Physical Metaverse

要約

Metaverse は、リモート ユーザーが仮想現実と拡張現実のインターフェイスを介してアクセスできる没入型の共有スペースであり、アバターが互いに、また周囲と対話できるようにします。
デジタル オブジェクトは操作できますが、適切なインターフェイスがないため、メタバース内で物理オブジェクトに触れたり、つかんだり、移動したりすることはできません。
この作業では、「アバターム」という名前の新しいインターフェイスによって有効になる物理メタバースの概念を導入することで、この制限を克服するソリューションを提案します。
アバターは、ロボット アームで強化されたアバターで構成されており、メタバースに完全に隠れたまま、物理的な操作タスクを実行します。
ユーザーは、アバターがロボットの介在なしにオブジェクトを直接操作しているように錯覚します。
アバタームは、新しいメタバースである「フィジカル メタバース」に向けた最初のステップであり、ユーザーは物理的に相互にやり取りしたり、環境とやり取りしたりできます。

要約(オリジナル)

Metaverse is an immersive shared space that remote users can access through virtual and augmented reality interfaces, enabling their avatars to interact with each other and the surrounding. Although digital objects can be manipulated, physical objects cannot be touched, grasped, or moved within the metaverse due to the lack of a suitable interface. This work proposes a solution to overcome this limitation by introducing the concept of a Physical Metaverse enabled by a new interface named ‘Avatarm’. The Avatarm consists in an avatar enhanced with a robotic arm that performs physical manipulation tasks while remaining entirely hidden in the metaverse. The users have the illusion that the avatar is directly manipulating objects without the mediation by a robot. The Avatarm is the first step towards a new metaverse, the ‘Physical Metaverse’, where users can physically interact each other and with the environment.

arxiv情報

著者 Alberto Villani,Giovanni Cortigiani,Bernardo Brogi,Nicole D’Aurizio,Tommaso Lisini Baldi,Domenico Prattichizzo
発行日 2023-03-27 13:23:11+00:00
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