要約
クリエイティブ AI に最近追加されたテキストから画像への生成 (TTIG) モデルは、テキストの説明に基づいて画像を生成できます。
これらのモデルは、プロのクリエイティブの仕事に匹敵するようになり始めており、他の重要な意味の中でも、クリエイティブな仕事の将来、失業、著作権の問題についての議論を引き起こしました.
TTIG の持続可能な採用をサポートするには、専門家が TTIG をどのように認識し、採用し、使用するかについて、豊富で信頼性が高く透明性のある洞察を提供する必要があります。
しかし重要なことは、公の議論は浅く、狭く、透明性に欠けていることです。学術研究は、特定の業界の専門家の認識や態度ではなく、一般的なアーティスト集団における TTIG の使用を研究することに焦点を当てています。
この論文では、フィンランドのビデオゲーム業界における TTIG に関する定性的な探索的インタビュー調査に貢献します。
14 人のゲーム プロフェッショナルとの半構造化インタビューに関するテンプレート分析を通じて、ゲーム業界の実践における TTIG システムのプロフェッショナルの認識、採用、および使用に関する 49 のサブテーマに構造化された 12 の包括的なテーマを明らかにします。
役割と創造的なプロセスの(さらに別の)変化を経験した参加者の考察は、業界内の議論に情報を提供し、政策立案者が緊急に必要な法律を通知するために使用し、ゲーム、HCI、AI の研究者が持続的で専門的な使用をサポートするのに役立ちます。
TTIG は、文化的工芸品として人々やゲームに利益をもたらします。
要約(オリジナル)
Text-to-image generation (TTIG) models, a recent addition to creative AI, can generate images based on a text description. These models have begun to rival the work of professional creatives, and sparked discussions on the future of creative work, loss of jobs, and copyright issues, amongst other important implications. To support the sustainable adoption of TTIG, we must provide rich, reliable and transparent insights into how professionals perceive, adopt and use TTIG. Crucially though, the public debate is shallow, narrow and lacking transparency, while academic work has focused on studying the use of TTIG in a general artist population, but not on the perceptions and attitudes of professionals in a specific industry. In this paper, we contribute a qualitative, exploratory interview study on TTIG in the Finnish videogame industry. Through a Template Analysis on semi-structured interviews with 14 game professionals, we reveal 12 overarching themes, structured into 49 sub-themes on professionals’ perception, adoption and use of TTIG systems in games industry practice. Experiencing (yet another) change of roles and creative processes, our participants’ reflections can inform discussions within the industry, be used by policymakers to inform urgently needed legislation, and support researchers in games, HCI and AI to support the sustainable, professional use of TTIG to benefit people and games as cultural artefacts.
arxiv情報
著者 | Veera Vimpari,Annakaisa Kultima,Perttu Hämäläinen,Christian Guckelsberger |
発行日 | 2023-02-27 15:29:22+00:00 |
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