要約
この記事では、人工ニューラル ネットワークを実装するためのオブジェクト指向のアプローチを紹介します。
このようにして得られたネットワークは、ネットワークの任意の層のノード間のエッジを許容するという点で高度に接続されており、ノード、エッジ、またはノードの層の挿入または削除を直接的な方法で行うことができるという点で動的です。
また、ノードの活性化関数はレイヤー内で一様である必要はなく、個々のノード内で変更することもできます。
このようなネットワークでフィードフォワード ステップとバックプロパゲーション手法を実装する方法をここに示します。
ネットワークの作成方法、さまざまな動的プロパティの実装方法、およびネットワークの保存と再作成方法についても説明します。
要約(オリジナル)
An object-oriented approach to implementing artificial neural networks is introduced in this article. The networks obtained in this way are highly connected in that they admit edges between nodes in any layers of the network, and dynamic, in that the insertion, or deletion, of nodes, edges or layers of nodes can be effected in a straightforward way. In addition, the activation functions of nodes need not be uniform within layers, and can also be changed within individual nodes. Methods for implementing the feedforward step and the backpropagation technique in such networks are presented here. Methods for creating networks, for implementing the various dynamic properties and for saving and recreating networks are also described.
arxiv情報
著者 | Clint van Alten |
発行日 | 2023-02-17 15:05:29+00:00 |
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