Neurorehab: An Interface for Rehabilitation

要約

世界人口の約 15% がなんらかの形で障害の影響を受けており、そのうち 31% だけが介入なしで推奨されるエクササイズを実行しています。
私たちは、人々をやる気にさせる効果的な方法の開発に取り組んでいます。
私たちの仕事では、脳内の前頭前野認知制御システムの堅牢な可塑性により、反復運動が運動障害を持つ人々を助けることができるという事実を活用しています.
Kinect v2.0 と Unity 3D による没入型ゲーム デザインを使用して定式化されたブレイン コンピューター インターフェースを使用して、神経リハビリテーションにおける反復活動の役割を調査します。
また、患者の適応学習のためのゲーム設計パラダイムも紹介します。

要約(オリジナル)

About 15% of the world population is affected by a disability in some form, amongst whom only 31% perform the recommended exercises without intervention. We are working on developing a motivating and effective way to encourage people. In our work, we leverage the fact that repetitive exercises can help people with motor disabilities due to the robust plasticity of the pre-frontal cognitive control system in the brain. We investigate the role of repetitive activities for neurorehabilitation with the help of a brain computer interface, formulated using immersive game design with Kinect v2.0 and Unity 3D. We also introduce a game design paradigm for adaptive learning for the patients.

arxiv情報

著者 Atul Dhingra,Adeboye A. Adejare Jr,Adam Fendler,Roopeswar Kommalapati
発行日 2023-01-26 06:28:45+00:00
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