A Survey of Advanced Computer Vision Techniques for Sports

要約

コンピューター ビジョンの開発は、スポーツを含む多くの分野で大きな進歩をもたらしています。
追跡データなど、Computer Vision テクノロジ上に構築された多くのアプリケーションは、今日、すべてのトップレベルのアナリスト、コーチ、さらにはプレーヤーにとっても不可欠です。
このホワイト ペーパーでは、オブジェクト検出や姿勢推定など、多くのスポーツ関連の研究で膨大な量のデータを収集するのに役立つコンピューター ビジョン技術について概説します。
このようなデータのユース ケースを提供します。Computer Vision モデルのみを使用して取得した姿勢データを使用して、ショット速度推定のモデルを構築します。
私たちのモデルは 67% の相関を達成します。
ショット速度を推定できる可能性があるため、あらゆるスポーツでアスリートがパフォーマンスを向上させるのに役立つ新しい指標と推奨システムの作成を可能にすることについて、より深い研究が可能になります。
提案された方法論は、多くの技術的な動きに対して簡単に複製でき、ビデオ データの可用性によってのみ制限されます。

要約(オリジナル)

Computer Vision developments are enabling significant advances in many fields, including sports. Many applications built on top of Computer Vision technologies, such as tracking data, are nowadays essential for every top-level analyst, coach, and even player. In this paper, we survey Computer Vision techniques that can help many sports-related studies gather vast amounts of data, such as Object Detection and Pose Estimation. We provide a use case for such data: building a model for shot speed estimation with pose data obtained using only Computer Vision models. Our model achieves a correlation of 67%. The possibility of estimating shot speeds enables much deeper studies about enabling the creation of new metrics and recommendation systems that will help athletes improve their performance, in any sport. The proposed methodology is easily replicable for many technical movements and is only limited by the availability of video data.

arxiv情報

著者 Tiago Mendes-Neves,Luís Meireles,João Mendes-Moreira
発行日 2023-01-18 15:01:36+00:00
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カテゴリー: 68T01, 68T45, 92C10, cs.CV, cs.LG パーマリンク