Markerless Body Motion Capturing for 3D Character Animation based on Multi-view Cameras

要約

この論文では、マーカーレスの人体モーション キャプチャによって駆動される 3 次元 (3D) キャラクター アニメーションを生成するための新しいアプリケーション システムを提案します。
システムのパイプライン全体は、1) 複数のカメラを使用したモーション データのキャプチャ、2) 2 次元 (2D) 人体関節の検出、3) 3D 関節の推定、4) 骨の計算の 5 つの段階で構成されます。
変換行列、および 5) キャラクター アニメーションの生成。
この研究の主な目的は、通常のカメラで撮影された多視点画像を使用して、3D キャラクターの 3D スケルトンとアニメーションを生成することです。
3D ビジョンに基づく 3D スケルトン再構成の計算の複雑さは、フレームごとのモーション キャプチャを実現するために必要に応じて削減されました。
実験結果は、私たちのシステムが人間の行動を効果的かつ効率的にキャプチャし、それらを使用して 3D アニメ キャラクターをリアルタイムでアニメーション化できることを明らかにしています。

要約(オリジナル)

This paper proposes a novel application system for the generation of three-dimensional (3D) character animation driven by markerless human body motion capturing. The entire pipeline of the system consists of five stages: 1) the capturing of motion data using multiple cameras, 2) detection of the two-dimensional (2D) human body joints, 3) estimation of the 3D joints, 4) calculation of bone transformation matrices, and 5) generation of character animation. The main objective of this study is to generate a 3D skeleton and animation for 3D characters using multi-view images captured by ordinary cameras. The computational complexity of the 3D skeleton reconstruction based on 3D vision has been reduced as needed to achieve frame-by-frame motion capturing. The experimental results reveal that our system can effectively and efficiently capture human actions and use them to animate 3D cartoon characters in real-time.

arxiv情報

著者 Jinbao Wang,Ke Lu,Jian Xue
発行日 2022-12-12 09:26:21+00:00
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