要約
スマートフォンやスマートウォッチに続き、ARグラスはウェアラブルの分野で次のブレークスルーと考えられています。スマートフォンからスマートウォッチへの移行は、主に確立されたディスプレイ技術に基づいて行われましたが、ARメガネのディスプレイ技術には技術的な課題があります。網膜プロジェクターなど多くのディスプレイ技術は、ユーザーの瞳孔の位置に応じてディスプレイを連続的に適応制御することが基本となっています。さらに、ヘッドマウントシステムでは、ユーザーに没入感を与えるために、確立されたインタラクションの概念を適応・拡張する必要があります。アイトラッキングは、最適化されたディスプレイ技術と視線ベースのインタラクションコンセプトを通じて、ARメガネがブレークスルーを達成するための重要な技術です。VOGのような利用可能なアイトラッキング技術は、特に消費電力、堅牢性、および統合性に関して、ARメガネの要件を満たしていません。これらの限界を克服し、ARグラスのためのモバイルアイトラッキングを推進するために、本論文では、新しいレーザーベースのアイトラッキングセンサー技術を研究している。本論文は、ARメガネのためのエネルギー効率の高いモバイルアイトラッキングに向けた重要な科学的進歩に貢献するものである。
要約(オリジナル)
After the introduction of smartphones and smartwatches, AR glasses are considered the next breakthrough in the field of wearables. While the transition from smartphones to smartwatches was based mainly on established display technologies, the display technology of AR glasses presents a technological challenge. Many display technologies, such as retina projectors, are based on continuous adaptive control of the display based on the user’s pupil position. Furthermore, head-mounted systems require an adaptation and extension of established interaction concepts to provide the user with an immersive experience. Eye-tracking is a crucial technology to help AR glasses achieve a breakthrough through optimized display technology and gaze-based interaction concepts. Available eye-tracking technologies, such as VOG, do not meet the requirements of AR glasses, especially regarding power consumption, robustness, and integrability. To further overcome these limitations and push mobile eye-tracking for AR glasses forward, novel laser-based eye-tracking sensor technologies are researched in this thesis. The thesis contributes to a significant scientific advancement towards energy-efficient mobile eye-tracking for AR glasses.
arxiv情報
著者 | Johannes Meyer |
発行日 | 2022-12-06 18:09:25+00:00 |
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