APES: Articulated Part Extraction from Sprite Sheets

要約

リグ付きパペットは、2Dキャラクターアニメーションを作成するための最も一般的な表現の1つです。
これらの人形を作成するには、キャラクターを独立して動く部分に分割する必要があります。
この作品では、芸術家が人形を作る前によく描くキャラクターのイラストであるスプライトシートに示されているキャラクターのポーズの小さなセットから、そのような関節のある部分を自動的に識別する方法を紹介します。
私たちの方法は、関節のある部分を推測するように訓練されています。
頭、胴体、手足。これらは、特定のポーズを最適に再構築するために再組み立てできます。
私たちの結果は、定性的および定量的に代替案よりも大幅に優れたパフォーマンスを示しています。私たちのプロジェクトページhttps://zhan-xu.github.io/parts/には、コードとデータが含まれています。

要約(オリジナル)

Rigged puppets are one of the most prevalent representations to create 2D character animations. Creating these puppets requires partitioning characters into independently moving parts. In this work, we present a method to automatically identify such articulated parts from a small set of character poses shown in a sprite sheet, which is an illustration of the character that artists often draw before puppet creation. Our method is trained to infer articulated parts, e.g. head, torso and limbs, that can be re-assembled to best reconstruct the given poses. Our results demonstrate significantly better performance than alternatives qualitatively and quantitatively.Our project page https://zhan-xu.github.io/parts/ includes our code and data.

arxiv情報

著者 Zhan Xu,Matthew Fisher,Yang Zhou,Deepali Aneja,Rushikesh Dudhat,Li Yi,Evangelos Kalogerakis
発行日 2022-06-04 15:44:04+00:00
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